Zespół Alba del Mondo

wokal - baryton, flet traverso, wiolonczela, klawesyn
02.10
18.00

Zespół Alba del Mondo tworzą:

Adam Kamieniecki – obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Urszuli Kryger oraz dr Anny Wereckiej-Gryć. Regularnie odnosi sukcesy na międzynarodowych konkursach wokalnych występując w krajach takich jak Niemcy, Belgia, Rosja, Serbia, Słowacja, Łotwa czy Chorwacja. Miał przyjemność gościć na scenie Serbskiej Opery Narodowej oraz Filharmonii Belgradzkiej. Swoje umiejętności doskonali pod okiem cenionych śpiewaków i pedagogów, takich jak Beata Zawadzka-Kłos, Dorota Radomska, Marcin Habela (Conservatoire de Musique de Genève), Rainer Trost (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien), Albert Bonnema (International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch – Masterclass), Regine Köbler (Univ. für Musik Wien) czy Ulrike Hofbauer (Universität Mozarteum Salzburg / Schola Cantorum Basiliensis). Na swojej drodze artystycznej współpracował z licznymi pianistami (m.in. z dr. Mariną Belashuk, Niną Sené, maestro Diego Crovettim) oraz orkiestrami (z Zamościa, Szczecina czy Międzyuczelnianą Orkiestrą Barokową). Szczególnym zamiłowaniem darzy muzykę dawną oraz twórczość mniej znanych kompozytorów. W swojej działalności skupia się przede wszystkim na wykonawstwie historycznie poinformowanym. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym zespołu muzyki dawnej „Alba del Mondo”.

Lena Nowakowska – absolwentka studiów licencjackich w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie klawesynu prof. dr hab. Ewy Piaseckiej oraz dr hab. Ewy Rzeteckiej-Niewiadomskiej oraz w klasie basso continuo dr hab. Ewy Mrowca-Kościukiewicz, prof AM, obecnie studentka studiów magisterskich w tychże klasach. Swoje zainteresowania muzyczne rozwija studiując również teorię muzyki na tej samej uczelni. W swoich pracach naukowych skupia się na badaniu wykonawstwa historycznie poinformowanego. Swoje umiejętności kształciła pod okiem słynnych klawesynistów, m.in. Jörga-Andreasa Böttichera, Martina Gestera, Aline Zylberajch, Jörna Boysena, Gośki Isphording oraz Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz, jak również innych instrumentalistów zajmujących się muzyką dawną, w tym Stefana Plewniaka, Jan Čižmářa, Petra Wagnera, Judyty Tupczyńskiej, Justyny Młynarczyk, Cristiána Gutiérreza, Davide’a Monti’ego i Marii Christiny Cleary. Jako solistka oraz kameralistka prowadzi bogatą działalność koncertową w kraju i za granicą. Współpracowała z Orkiestrą Barokową Akademii Muzycznej w Łodzi, Międzyuczelnianą Orkiestrą Barokową oraz Orkiestrą Kameralną “Arte Positiva”.

Radosław Orawski – absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fletu traverso dr hab. Magdaleny Pilch, obecnie zaś student pierwszego roku studiów magisterskich w tejże klasie. Swoje umiejętności w grze na fletach historycznych doskonalił pod okiem wybitnych pedagogów, takich jak Georgia Browne, Stefan Plewniak, Karolina Zych oraz Sirkka-Lisa Kaakinen Pilch. Gra nie tylko na flecie barokowym, ale również na fletach renesansowych, klapowych i flecie podłużnym. Jest stypendystą szóstej edycji artystycznego Stypendium im. bpa Tadeusza Szurmana. Na swoim koncie ma liczne występy solowe, kameralne i orkiestrowe. Występował na rozmaitych festiwalach muzycznych, takich jak Festiwal Bachowski w Świdnicy, Festiwal Muzyki Klasycznej w Solcu nad Wisłą, AŻ Festiwal, Łódzki Maraton Bachowski, Bach 200 UW czy Akademia Latynoamerykańska. Oprócz licznych koncertów na Polskich scenach (Łódź, Wrocław, Poznań, Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz) występował także w Dreźnie i Görlitz w składzie Das Lausitzer Barockensemble. Wielokrotnie brał udział w projektach Międzyuczelnianej Orkiestry Barokowej. Jest również członkiem  jedynego w Polsce konsortu renesansowych fletów poprzecznych (La Viva Fiamma) oraz męskiego zespołu wokalnego The Singing Heads.

Krystyna Wiśniewska – ukończyła studia w klasie wiolonczeli prof. Andrzeja Bauera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie Od 2019 roku studiuje wiolonczelę barokową na Akademii Muzycznej iw Łodzi. Jest laureatką licznych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Była półfinalistką XI Międzynarodowego Konkursu im. Witolda Lutosławskiego (Warszawa) oraz laureatką nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego – „Out” Dariusza Przybylskiego. Pracowała solo i kameralnie z pedagogami takimi jak Andrzej Orkisz, Claus Reichardt, Tomasz Strahl, Gotthard Popp, Ole Eirik Ree, Andrzej Zieliński, Jacob Shaw, Julius Berger, Andrez Diaz, Desmond Hoebig, Johanne Perron, Hans Jensen, Bartosz Koziak, Arto Noras czy Danjulo Ishizaka.  Występowała na wielu festiwalach takich jak Łańcuch XIII, Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble im. Księżnej Daisy w Książu oraz Talentinum (Zlin, Czechy). W 2016 roku była uczestnikiem Letniej Akademii Muzyki Scharoun Ensemble Der Berliner Philharmoniker. W 2017 i 2018 roku brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Zermatt Festival Academy (Szwajcaria). W latach 2013/2014 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz laureatką stypendium „Młoda Polska”. Jest członkiem wielu polskich i międzynarodowych zespołów: Warsaw Players, Uncover Soloist, EUYO. Od 2019 roku pracuje w orkiestrze Sinfonia Varsovia.

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.